Forfatter
Tittel Læreren med forskerblikk: innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Kjøpt inn til Stian og Odd Arne
Boken gir en innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter. Her fremstilles observasjon, samtale og spørreskjema på en praktisk og kritisk måte. Boken omhandler også kvalitativ og kvantitativ analyse, viser hvordan undersøkelser kan presenteres muntlig og skriftlig og hvordan kvalitet kan fremmes i hele undersøkelsesprosessen. Helt sentralt i fremstillingen er koblingen mellom praksis og forskerblikket på egen hverdag. Boken henvender seg først og fremst til lærerstudenter, men også andre som er interessert i å undersøke skolehverdagen.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001259nam 22002051 4500
*00117278
*008 a 00nob 2
*015 $a0271258$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-7634-761-6$bh.$cNkr 249.00
*08231$a370.72$zh$25
*090 $c370.72$dP
*100 0$aPostholm, May Britt$d1959-$jn.
*24510$aLæreren med forskerblikk$binnføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter$cMay Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen
*260 $aKristiansand$bHøyskoleforl.$c2011
*300 $a159 s.$bfig.
*500 $aKjøpt inn til Stian og Odd Arne
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aBoken gir en innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter. Her fremstilles observasjon, samtale og spørreskjema på en praktisk og kritisk måte. Boken omhandler også kvalitativ og kvantitativ analyse, viser hvordan undersøkelser kan presenteres muntlig og skriftlig og hvordan kvalitet kan fremmes i hele undersøkelsesprosessen. Helt sentralt i fremstillingen er koblingen mellom praksis og forskerblikket på egen hverdag. Boken henvender seg først og fremst til lærerstudenter, men også andre som er interessert i å undersøke skolehverdagen.
*650 1$aPedagogikk$xForskningsmetoder$2BS$2BS$9nob
*700 0$aJacobsen, Dag Ingvar$d1959-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening