Forfatter
Tittel Rom for magisk læring?: en analyse av læreplanen LK20
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka er en vitenskapelig monografi som handler om didaktikkens verden; om å analysere og forstå læreplaner generelt, og den nye norske læreplanen spesielt. Lærere og skoleledere i grunnskolen og den videregående skolen har igjen fått en ny plan for læringsarbeid; LK20. Hvilken plass har elevenes læring fått i den nye læreplanen, og legger den til rette for at den gode læring kan skje; den magiske læring? Forfatterne svarer ja. Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i den nye læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001991nam 22002651 4500
*00119314
*008210806s2021 no ar 00nob 9
*015 $a150379577$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-05577-0$bheftet
*025 $a9788215055770
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a379.481$zh$223/nor
*090 $c379.481$dA
*10010$aAndreassen, Svein Erik$d1969-$jNO$0(NO-TrBIB)98061931$8m
*24510$aRom for magisk læring?$ben analyse av læreplanen LK20$cSvein-Erik Andreassen og Tom Tiller
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021]
*300 $a254 sider$billustrasjoner$c23 cm
*520 $aDenne boka er en vitenskapelig monografi som handler om didaktikkens verden; om å analysere og forstå læreplaner generelt, og den nye norske læreplanen spesielt. Lærere og skoleledere i grunnskolen og den videregående skolen har igjen fått en ny plan for læringsarbeid; LK20. Hvilken plass har elevenes læring fått i den nye læreplanen, og legger den til rette for at den gode læring kan skje; den magiske læring? Forfatterne svarer ja. Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i den nye læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse.
*650 0$aLæreplaner$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæreplanar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aPolitikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aPolitikk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aTiller, Tom$d1945-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90057163$8m
*90010$aAndreassen, Svein-Erik$zAndreassen, Svein Erik$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening