Skarnes videregående skole

Den Digitale lærergenerasjonen: utfordringer og muligheter
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Den Digitale lærergenerasjonen: utfordringer og muligheter
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 371.33 D
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • Hvorfor er det så vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer? I denne boken retter forfatterne søkelyset mot kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning, og viser at denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. Forfatterne trekker frem og vektlegger de nye mulighetene teknologien kan gi undervisningen, og tar opp spørsmål som blant annet: hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonen mellom lærere og elever? Hvilke etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet? Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, data om bidragsyterne, noter
ISBN
  • 978-82-05-48767-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001705 am  2200265   4500
*00116735
*008                      a          00mul 2
*015  $a0464911$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-48767-3$bh.$cNkr 399.00
*041  $annonob
*08201$a371.334$zh$223/nor
*096  $a371.33 D
*24504$aDen Digitale lærergenerasjonen$butfordringer og muligheter$cIngrid Helleve, Aslaug Grov Almås og Brita Bjørkelo (red.)$wDigitale lærergenerasjonen
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016
*300  $a242 s.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, noter
*520  $aHvorfor er det så vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer? I denne boken retter forfatterne søkelyset mot kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning, og viser at denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. Forfatterne trekker frem og vektlegger de nye mulighetene teknologien kan gi undervisningen, og tar opp spørsmål som blant annet: hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonen mellom lærere og elever? Hvilke etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet? Omtalen er utarbeidet av BS.
*546  $aTeskt på bokmål og nynorsk
*650 1$aDigital undervisning$0undervisningsmetoder$1371.33/4$2BS$2BS$9nob
*700 0$aBjørkelo, Brita$d1976-$ered.$jn.
*700 0$aAlmås, Astrid Grov$d1972-$ered.$jn.
*700 0$aHelleve, Ingrid$d1951-$ered.$jn.
*900 0$aGrov Almås, Astrid$zAlmås, Astrid Grov$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Skarnes videregående skole371.33 D